Ingen rubrik (:

Hello, wazzap yall ? :D
Haha, nej då :) Har precis ätit lite godis, & druckit Cola Light, så himla gott asså. Hehe! Whatever, idag så hade jag iaf Tyska nere i Stavan, vi hade ju glostest/prov i Onsdags, & dag fick vi tillbaka resultatet, och mitt resultat blev: 9/9, (tycker faktiskt att det är ett riktigt bra resultat, för det här är ju bara tredje veckan, och dessutom så var första två lektionerna inte riktiga lektioner för alla var inte där och blablabla....) bra va? :D Haha, jag tror jag var den enda som fick alla rätt, men det var inte bara ord utan det var ett par meningar också. Tyska gramatiken är grymt svår, för man vet inte när man ska använda die, der eller das! Så det blir lite klurigt! ;) Och en till sak bara: Man ska alltid skriva ett substantiv med sor bokstav, även om det är mitt i meningen! Det visste ni inte va? :) T.ex. = Ich sitze auf einem Stuhl! Översättning: Jag sitter på en stol! Lägg märke till att ordet stol stavades med stor bokstav i början även om det är mitt i meningen, haha, bra förklarat va? Angående hur jag lärde mig vad "jag sitter på en stol" heter på Tyska, så går jag som sagt på Tyska, och där lär jag mig sånt här. =) Efter skolan så följde jag med Hanna till Ishallen, hon skulle hämta pengar, 150 spänn. :D
 Men skriver snart igen :) Puss !



Veckans blogg:

bloggen


Kommentarer
Postat av: Rozan

sv:jag kommer ihåg att jag sa vänta men inte att du sa ska du följa med till ishallen

2009-09-18 @ 19:28:42
URL: http://rozansvardag.blogg.se/
Postat av: Jessica, JESI.BLOGG.SE

vad bra! jo men jag mår bra tack jag med :) <3

2009-09-18 @ 20:36:01
URL: http://jesi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0