Konstmålingar á la olika konstärer

Heejheej!

Har precis sökt runt lite olika saker på Google, och fastnade för en väldigt cool målning, och då blev jag plötsligt sugen på att kolla på olika målningar. Så jag skrev "Konstmålnigar" och då tryckte jag på en bild (den första) och när jag kollat på bilden i "storbild" så skulle jag trycka "bakåt" med musen, men jag råkade bara trycka en gång och egentligen så ska man trycka två gånger för att komma tillbaka just till bilderna, och inte till hemsidan som la ut bilden man ser storbild på! Om ni fattar. ;) Men aa, jag bläddrade ner på hemsidan, (för det var ju dit jag kommit) och då såg jag att det var väldigt fina målningar och sånt, så jag valde att skriva ett inlägg om detta på min blogg! & det är just det jag gör! :) Jag orkar inte visa alla bilder, men jag väljer dom nyaste! ^^

"blomster försäljerskan" av Jules Bastien-Lepage

”En gångstig i Haut Meudon” målad av Johan Ericson

"A Pair of Shoes" målad av Vincent Van Gogh

”Romersk Gladiator” målad av Francois Joseph Navez

"Guldfiskförsäljaren" målad av George Dunlop Leslie

”Marats död” målad av Jacques-Louis David

"Livets träd" målad av Asken Yggdrasil

"Stilleben med högt ölglas" av Jan van de Velde

"Peter" målad av Tony Warren (den här är faktiskt målad 2009)

"Sjukhuset i Granada" målad av John Singer Sargent 


Jag vet att ni tycket det är ganska BORIIIING ! haha, i know, men jag tycket det är ganska coolt faktiskt! Men det här är LUGNT (!!) inte alla! typ dem ALLRA sista! :)

KÄLLA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0